Finansijska pomoć za najglasnije lobiste

Piše : Tarik Kapetanović

Ukoliko ste se zapitali koliko košta transport kontejnera iz Kine u Europu, a da u cijenu ne uključujete gorivo i ljudsku snagu koja se još uvijek treba platiti? Odgovor je pomalo čudan,  za transport ćete u platiti nevjerovatnih 0,00 dolara. Poređenja radi za isti transport je u ljeto 2007. godine bilo potrebno izdvojiti čak 1,400 dolara.

Danas, poluprazni transportni brodovi plove morima, oni su jasan pokazatelj pada proizvodnje. Primjerice, kompanije koje proizvode alate u vremenu krize i recesije na svojim produkcijskim linijama bilježe i do 40 posto manje proizvodnje.  Polovina kineskih proizvođača igračaka kojih je nekada samo u Kini bilo oko 9.000 danas ne radi. Najveći izvoznik računarske opreme, Taiwan je smanjio svoje isporuke i do tri puta od nekadašnjeg impozantnog broja, dok se proizvođači automobila u americi bore s proizvodnjom koja je samo u 2008. godini pala za čak 60 posto.

Dok je proizvodnja nestalna i nestabilna u vremenu koji svijet ne pamti još od prve naftne krize 1970tih, industrija doživljava svoj krah u istočnoj Europi podjednako kao i u Maleziji, Turskoj ili Brazilu. Na hiljade fabrika u južnoj Kini zjape prazne, dok su radnici prisiljeni da se bave zemljoradnjom i drugim poslovima.

Velika je vjerovatnoća da se neki od njih nikada i neće vratiti na svoja radna mjesta. Proizvodnja upošljava velikih broj ljudi, ona je koncentrisana oko produkcijskih kapaciteta koji su dominantni u gradovima poput Detroita  ili Stutgarta. Propast slavnog GM-a ( General Motors) samo može obeshrabriti i onako preplašene uposlene.

Šta može spriječiti daljnju propast ostaje da se pitamo. Čini se da nema bezbolnih rješenja. Programi vlada su spori, usmjeravanje pomoći prema industrijalcima nije efektno radi zalihe robe koja je već proizvedena i čeka svog kupca. Da li će vlade pomoći kompanijama kojima je finansijska pomoć neophodna ili će ipak sredstva dobiti najglasniji lobisti ostaje da se vidi. Sigurno je da će pomoć biti neravnomjerno raspoređena.

Pokidani produkcijski lanac

Ukoliko je istina da je proizvodnja primarna, onda je također istina da ostatak ekonomije zavisi od produkcije. U suštini ekonomija je samo mreža u kojoj je sve povezano, pa tako i oni koji proizvode postaju kupci. Važna karika nije u samoj proizvodnji i servisiranju, nego u proizvodnim i komercijalnim poslovima koji donose finansijsku dobit.

U istinitost te pomalo smione tvrdnje uvjerila se i GM (General Motors) kompanija u kojoj je iznenada prestala proizvodnja novog automobila „Camaro“, radi nemogućnosti nabavke sitnih plastičnih dijelova koji su se proizvodili u fabrici čiji je rad zaustavio bankort.  Ukoliko zaista s radom prestane GM (General Motors) auto proizvođačima u Americi će trajno biti pokidan produkcijski lanac. Pomoć vlade ili usmjeravanje kapitala bi mogao spasiti neke dobre kompanije, ali će im to samo dati mogućnost da se bore za opstanak u nekom boljem vremenu.

Europa skladište automobila

Kako se finansijska kriza počinje osjećati i u zemljama zapadne Europe, proizvođači i prodavači automobila su prinuđeni upotrijebiti ekstremne mjere koje bi smanjile troškove ali i očuvale nagomilane zalihe automobila.  Prvi korak čini se uvijek preuzmu mudri Japanci. Toyota je prva kompanija koja je rentirala brod u Švedskoj luci u Malmu, kako bi uskladištila hiljade automobila koji čekaju svog krajnjeg kupca na Europskom tržištu.

Tim povodom glasnogovornica Toyote Anne Gaublomme je rekla „Ovo je hitna mjera koju smo morali preduzeti kako bi obezbjedili dodatni skladišni prostor.“

Odluka svakako nije donesena naglo niti bez povoda. Toyota je ugovor s transportnom kompanijom „Wallenius“ potpisala još prošlog mjeseca, kada su skladišni kapaciteti nadmašili broj od 12.000 automobila koliko ih je bilo smješteno u Malmo-u.  Na brod je uskoro ukrcano 2.500 automobila, koji će ovim sigurnim potezom biti sačuvani.

Ta pomalo ekspresna i iznenadna mjera će trajati kratko, jer se prodaja kako su najavili u Toyoti odvija po ustaljenom redu.  Robert Minton – Taylor zastupnik kompanije „Wallenius Wilhelmsen“  je tim povodom izjavio kako su ga kontaktirali predstavnici Toyote kojima je prostor za skladištenje bio potreban. On također ističe da ovaj i slični poslovi nisu planirani jer se poslovanje u tom području na isti način ne planira.

„Bili smo sretni kada smo pozitivno odgovorili uposlenicima Toyote, prvenstveno zbog dobrog ugovora i poslovanja, ali i zbog tradicionalno dobih poslovnih odnosa sa Toyotom, koja je stalni konzument naših usluga, „ istakao je Taylor.

Prodaja automobila je dostigla svoj nagli pad u nekoliko proteklih mjeseci, zbog finansijske krize i uticaja na kupce koji više nisu spremni izdvojiti novac za nove automobile. Europska kancelarija za statistiku je također potvrdila takve reakcije kupaca  podacima koji jasno pokazuju da je kupovina automobila u Europi pala za 6.4 procenta u posljednjem mjesecu za razliku od prijašnjih mjeseci.

Toyota je i prva kompanija koja se odvažila za manevar neobično skladištenja automobila. Svoje proizvodne kapacitete u Europi Toyota posjeduje još u Engleskoj, Češkoj, Rusiji, Turskoj i Fransuskoj.

Dodge u napuštenoj vojnoj bazi

Dok se novi automobili u Europi šepure na brodskim dokovima, na drugom kraju svijeta u Kanadi unutar vojne baze umjesto vojnika borave novi modeli Dodge Challengera. Takav potez jasno pokazuje ozbiljnost situacije auto kompanija koje vode blagi rat s recesivnom auto-industrijom upravo unutar napuštene vojne baze.

Dok novi modeli Dodge-a čekaju svog kupca uredno parkirani u vojnoj bazi, direktor  GM-a (General Motors) Ricgard Wagoner Jr. žuri na sastanak sa predsjednikom Barackom Obamom. Razlog za to  je veliki finansijski gubitak koji je kompanija pretrpila krajem prošle godine.

Čak i za veliki GM (General Motors) gubitak od 9.6 milijardi dolara nije zanemariv. Možda je ipak kasno jer se kompanija bori za novac koji je potreban da bi se platili računi. Ukoliko im se ne odobri vladin zajam od 13,4 milijarde dolara kompanija će uskoro doživjeti bankrot. Čelnici kompanije također najavljuju i potrebu za novim zajmom od 16,6 milijardi dolara koji bi omogućio bolju prodaju i održavanje proizvodnih kapaciteta u narednom periodu.

Novi shematske pokazatelji

Dok jedan dio automobilskog sektora poduzima ekstremne akcije kako bi očuvao svoje proizvodne i prodajne kapacitete, drugi očekuju prevrat tržišta u nekim zemljama. Članice Europske unije poput Francuske, Njemačke, Španije i Austrije predstavile su nove shematske prikaze prodaje novih automobilskih modela.  Domišljati Nijemci će za vrijeme krize ponuditi kupcima 2,500 eura za uništenje automobila starog automobila i kupovinu novog.

Izuzetan napredak poslovanja potvrđuju i riječi vlasnika auto otpada „Auto-Ferch“ u Berlinu „Imamo mnogo više posla nego što smo imali u proteklih pet godina.“  Sličan marketinški potez osmislili su i Španci, međutim auto otpadi u Španiji nisu zabilježili značajan napredak u poslovanju.

Stručnjaci Europske komisije su također napravili plan koji bi spriječio uticaj pojedinih zemalja na internacionalnu automobilsku prodaju. Tim povodom je zamjenik premijera Češke Republike Alexandr Vondra sazvao komisiju čiji je primarni cilj oživljavanje Europske prodaje automobila.

Zbog novonastale situacije nas ne smiju začuditi ni sve češće slike velikih parking prostora na kojima širom planete stoje uskladišteni novi automobili. Često  možemo razgovarati i s ljudima koji su pronašli novi hobi koristeći „Google Earth“, oni jednostavno traže skrivene lokacije na kojima se jasno vide nepregledna polja uskladištenih automobila.

Korisnici programa „Google Earth“ se također  žale i na slike slabe rezolucije koje pokrivaju pojedina područja na kojima bi mogli biti smješteni veliki skladišni prostori. Ukoliko software nekim čudom i griješi,  megalomanski izgledaju veliki transportni brodovi koji se šepure u Europskim lukama. Čak se i oni mogu locirati pomoću „Google Eartha“ koji na žalost omogućava samo pogled ptičje perspektive iz koje se teško može zapaziti impresivan napis auto produkcijske kuće koji uvijek stoji negdje po strani.

9 0 komentara

  1. zajamčena kredita je ovdje za 5% 15 Februara, 2011
  2. Fred Peterson 9 Januara, 2015
  3. augustine junio 9 Avgusta, 2016
  4. augustine junio 6 Septembra, 2016
  5. Mr Calvin 28 Septembra, 2016
  6. credit union 17 Oktobra, 2016
  7. Eric financee 7 Novembra, 2016
  8. jameskelly 29 Jula, 2017
  9. 83Roxana 7 Avgusta, 2017

Ostavite komentar