Trgovine budućnosti

Piše : Tarik Kapetanović

Ukoliko otvorite dnevne novine možete primijetiti da se dućani stalno zatvaraju, poslovi likvidiraju a radnici otpuštaju. Koga možemo okriviti za takvo stanje, recesiju lošu ekonomiju ili novu svjetsku politiku?

Ukoliko malo promislimo o konceptu prodaje velikih tržnih centara onda se samo možemo prisjetiti  obilato napunjenih polica pretrpanim pakovanim prehrambenim proizvodima. U sjećanje nikako ne možemo prizvati sliku svježeg voća i povrća i mirisnih prirodnih proizvoda. Zbog toga ljudi i dalje posjećuju tradicionalne pijace i tržnice u kojima kupuju svježu robu od poznatih trgovaca.

Da bi se efikasno riješio problem  potrebno je napraviti nove tehnološke poteze. Rješenje nije u smanjenju cijena koje odgovaraju mušterijama sa smanjenom kupovnom moći. Kupci odavno ne konzumiraju proizvode na koje su se godinama navikavali niti troše novac na isti način kao što su to radili prije recesije. Zbog toga je bilo skoro logično da će velike korporacije ponuditi novo rješenje.

Trgovine budućnosti će biti jednostavni arhitektonski prostori u kojima će kupac dobiti svu potrebnu robu. To bi podrazumijevalo prehrambene proizvode niskih cijena, odjeću koja bi mogla efikasno izdržati nekoliko zimskih perioda, prijevozno sredstvo poput električnog bicikla koji bi bio efikasna zamjena za automobil. U sklopu dućana budućnosti bi bile izgrađene hale za opuštanje i yogu te edukativne učionice u kojima bi kupac mogao dobiti efektan finansijski savjet. Kompletna ideja se bazira na konceptu pomoći onima koji rapidno stupaju u neizvjesnu budućnost ali i ljudima koji se u budućnosti žele zabaviti.

Zbog toga su kompanije napravile prve korake, francuska trgovina „Carrefour“ je napravila nekoliko hipermarketa u kojima mušterije mogu kupovati hranu dok na drugom pultu serviseri marljivo popravljaju njihove personalne kompjutere.

Trgovine budućnosti bi trebale i pojednostaviti svoje marketinške trikove putem kojih komuniciraju s kupcima. Marketinška kampanja bi mogla naglo propasti jer stručnjaci ocjenjuju kako je reklama suviše komplicirana poruka koja se šalje prosječnom kupcu. Zbog toga se sve više prodavači odlučuju za izravnu komunikaciju sa kupcima koji nisu raspoloženi za dešifriranje kodiranih poruka.

Jedna američka kompanija je zabilježila rekordnu prodaju kada je na jumbo plakatima ispisala poruku „Zbog teške situacije dođite kod nas!“ Tom porukom su na kupovinu potakli sve ugrožene kategorije stanovništva te ujedno inspirisali iznimno opterećene kupce.

Ukoliko se ekonomija obnovi te moć prosječnog kupca poveća navike će ostati trajno promijenjene. Ljudi su izgubili puno te će se teško prilagoditi starim navikama. Jedan od razloga bi mogao biti stalan strah za potrošnju zarađenog novca. Zbog toga će umjerena kupovina možda postati i jedina opcija za pametnog kupca koji ne želi rasipništvo već samo opstanak dostojan čovjeka.

Ostavite komentar