Komarci u ljudskom obliku

Piše : Tarik Kapetanović

Značenje riječi „paparazzo“ je nastalo nakon filma „Sladak život“ (La Dolce Vita) Frederika Felinija još 1961. godine.  U filmu se pojavljuje lik fotografa pod imenom Paparazzo, koga je igrao glumac Valter Santeso. Paparazzo je na talijanskom – dosadni i krvožedni komarac koji sprječava miran san. Felini je inspiraciju pronašao i u stvarnom uličnom fotografu Tazio Secchiaroli.

Osnovna djelatnost paparaza je rad za novac, svoje proizvode prodaje tablidima a posjeduje fotografije poznatih ličnosti u različitim privatnim situacijama izuzetno kompromitirajućim po žrtve. Takav posao omogućava manipulaciju i trgovinu koja donosi veliku dobit. Ovi „komarci“ u ljudskom obliku su saradnici tabloida koje ljudi kupuju zbog gladi za specifičnom vrstom medijskih „poslastica“. Posao koji obavljaju paparazzi je zahtjevan i mukotrpan zbog talne potrage za senzacijom koja će srušiti mit i savršenstvu slavnih.

Najvažnije fotografije se odnose na snimanje poznati ličnosti iz svijeta „jet seta“ te sportista, političara koji su u društvu svojih nenašminkanih, golišavih, pijanih i često agresivnih partnera i partnerki.

Profesionalni paparazzo je 24 sata spreman na akciju, on prati šta se dešava na estradnom nebu i zna da od toga može imati korist. Često se anonimno angažuje i postaje mobilan kako bi u svakom trenutku bio na pravom mjestu. Časopisi visoki tiraž ponekad duguju paparazzima zbog aktuelnosti tema i fotografija o kojima se piše. Zbog toga ljudi kupuju žutu štampu koju javno kritikuju, ali kada ostaju sami potajno uživaju u „vrućim temama“

Antrfile :

Tazio Secchiaroli je postao poznat fotograf kada je tajno snimio nekoliko fotografija nekadašnjeg Egipatskog kralja Faruka koji je sjedio u restoranu. Iste noći Secchiaroli pravi i nekoliko fotografija glumca Anthonia Steele koji je bio u društvu glumice Anite Ekberg. Takve fotografije su bile novost u printanim medijima tog vremena te su u vrlo kratkom roku bile objavljene u svim evropskim novinama.

Lov

Paparazze je teško prepoznati, oni izgledaju poput izgubljenih turista s lošom fotografskom opremom. Zbog takve reputacije i nevinog izgleda, takvi lako pronalaze put do  objekata i naselja u kojima borave poznati i slavni. Posao profesionalca je puno zahtjevniji i opasniji. Oni koji žele zaraditi novac moraju biti na pravom mjestu u pravo vrijeme. Paparazzi imaju izgrađenu mrežu doušnika i savjetnika koji ih stalno informišu o kretanjima i potencijalnim dešavanjima na kojima će biti prisutne žrtve. Dobar paparazzo priprema plan snimanja dok su njegovi doušnici udobno smješteni u omiljenom restoranu, salonu ili klubu poznatih.

Za takve informacije paparazzi obilato plaćaju, često i sami menadžeri pa čak i bliski saradnici javnih ličnosti daju informacije  o kretanjima njihovih poslovnih saradnika, bliskih prijatelja pa čak i članova porodice.

Paparazzi sarađuju i sa ljudima koji su javnosti poznati pod nazivom autogrameri. Dok paparazzi uspješno slikaju svaki pokret poznatih, autogrameri s oduševljenjem prilaze slavnim koje trebaju zadržati na jednom mjestu kako bi paparazzo napravio što bolju fotografiju.

Fotografske taktike

Ekstremni paparazzi koriste krošnje drveća pa čak i krovove susjednih kuća kako bi se efikasno skrili i čekali pravi momenat. Paparazzi koriste helikoptere pa čak i brze čamce kako bi fotografisali zabave slavnih. U nekim slučajevima koriste se i bizarne tehnike poput prijetnje bombom ili prijave požara koje uključuju brzu evakuaciju slavnih stanara iz njihovog doma.

Ove i slične taktike nisu legalne, ali su svakako sastavni dio posla, neki paparazzi štede novac kojim plaćaju tužbe u čiju vjerodostojnost i ne sumnjaju. Očito je da cijena dobre fotografije može nadmašiti sve pa čak i visinu milionske tužbe.

Antrfile :

Nezgode s paparazzima

–          Paparazzo je  namjerno prouzrokovao automobilsku nesreću u kojoj je oštetio automobil Catherine Zete Jones koja nakon udesa ljutito izašla iz automobila. Fotografije su uskoro obišle svijet a nepoznati počinitelj je pobjegao.

–          Gulmac Sean Penn je nekoliko puta namjerno provociran na ulici pa čak i potican na agresivno djelovanje. Sukobe su iskoristili skriveni paparazzi koji su slike u trenu distribuirali tabloidima.

–          Jedan paparazzo je uvjerio glumca Micahela Douglasa kako je upravo on član njegovo porodice. Zbog toga je dobio ekskluzivno pravo da se slika s glumcem koji je u naručju držao svog tek rođenog sina.

–          Glumica Susan Saradon je čak pronašla maleni kamp u kojem su se skrivali paparazzi dok su bravili na njenom ranču.

–          Pjevačica Britney Spears je u jednom trenutku primijetila kako je okružena paparazzima koji su fotografisali njenu majku, dok je glumica birala kućnog ljubimca u jednom zoo shopu. Glumičina majka je brzo napustila prostor i fizički napala neke paparazze.

Cijena fotografija

Prodaja tajnih fotografija uvijek aukcijska. Fotografije kupuje onaj ko da najvišu ponudu. Cijena zavisi od kvalitete, imena javne ličnosti i situacije u kojoj je fotografija napravljena. Cijena varira u omjeru od nekoliko stotina dolara do nekoliko hiljada dolara. Težina zadatka i vrijeme koje je paprazzo utrošio za snimanje također povećavaju cijenu fotografije. Bitno je spomenuti da rijetki fotografi uspiju u poslu paparazza. Neuki fotografi i priučeni paparazi plaćaju puno veću cijenu tokom snimanja fotografija jer često plate i svojim životom.

Kada je fotografija konačno napravljena paparazzo je mora i distribuirati svim poznatim kupcima. Tada se koristi e mail putem kojeg se šalje fotografija lošeg kvaliteta ili fotografija sa specifičnim zaštitnim vodenim žigom. Uspješniji paparazzi angažuju i prodajne agente koji pronalaze kupce i pravnike koji vode potencijalne pravne sporove. To omogućava paprazzi fotografu punu posvećenost radu čiji je plod kvalitetna i visoko naplativa fotografija.

Paparazzi tehnologija

Ljudi su zaista profitirali u digitalnom dobu, brzina informacija i njihova dostupnost svima je olakšala život. Za paparazze digitalno doba je vrijeme u kojem svakodnevno nastaju nove tehnologije pogodne za korištenje. Osnovno oruđe paparazza, fotografska kamera se stalno poboljšava i unapređuje. Prateća foto oprema je manja, lakša i jednostavnija za korištenje. Digitalna fotografija ne zahtjeva izdvajanje novca za kvalitetne filmove koju su koristili fotografi prošlosti. Lako prenosivi podaci, digitalne kartice, usb stickovi pa čak i  internet kao osnovni medij digitalnog doba do kraja pojednostavljuje distribuiranje fotografije. Paparazzo fotograf više ne koristi hemikalije niti razvija film, ne kupuje filmove u lokalnim radnjama i tako ostaje trajno neprimijećen.

Novi mobiteli sa lakom optikom i visoko rezolucijskim kamerama omogućavaju slikanje u prostorima u kojima unošenje foto aparata nije dozvoljeno. Paparazzi mogu doslovno obući kameru ili je posaditi na mjesto odakle žele snimati poznate ličnosti. Minijaturne kamere omogućavaju i neprimjetno montiranje. Kamera šalje fotografije putem transmitera koje udobno smješteni paparazzo preuzima jednim klikom uz pomoć laptopa.

Neke od špijunskih bežičnih kamera imaju sljedeće paparazzi karakteristike :

–          Efektivno snimanje čiste slike s udaljenosti od 91 metra

–          Snimanje slika u koloru

–          Nesmetani višesatni rad uz korištenje jedne 9 voltne baterije

–          Povoljan ugao snimanja od 90 stepeni

–          Snimanje i do 15 fotografija u sekundi.

Kako se odbraniti ?

Javne ličnosti su osmislile prilično dobar i inovativan način odbrane od paparazzia. Glumac Russelll Crowe je primjerice pobijedio paparazze tako što im se doslovno priključio tokom svog vjenčanja 2003. godine.  Crowe je također dao potpunu dozvolu svojim fotografima koji su nakon svadbe poslali fotografije svim medijima pod radnim naslovom ekskluzivno.

Supermodel Heidi Klum je primijenila sličnu taktiku kako bi se odbranila od paparazza. Znajući da su djeca slavnih omiljena meta, Heidi je napravila fotografije svoje djece koje je ekskluzivno poslala redakcijama tabloida.

Javne i poznate ličnosti koriste taktiku zbunjivanja, kada odlaze na put koriste više automobila kako bi omeli paprazza koji fizički ne može slikati desetak vozila u jednom trenu. Menadžeri i agenti se javnosti obraćaju s lažnim najavama gostovanja kako bi se privukla pažnja nasamarenih paparazza.

Antrfile :

Kako su se zaštitili Catherine Zeta Jones i Michael Douglas?

–          Na vjenčanju je osoblje i posluga morala potpisati ugovor o koji će braćnom paru garantovati tajnost, ugovor su potpisali čak i oni koji na kraju nisu dobili posao.

–          Niti jednom gostu na vjenčanju nije data lokacija i mjesto u kojem će vjenčanje biti održano sve do posljednjeg minuta.

–          Sve pozivnice su bile markirane nevidljivom tintom sa znakom koji je potvrđivao unikatnost pozivnice i gostiju koji su je donosili.

–          Svi prisutni na vjenčanju su bili označeni sa posebnim značkama koje je dizajnirao bračni par.

–          Niti jednom gosti nije bilo dozvoljeno unošenje kamere.

–          Gosti obližnjeg hotela nisu mogli uči na događaj niti ga vidjeti iz zgrade.

–          Prije ceremonije vjenčanja svi prateći objekti su bili pomno pregledani, kako se u njima ne bi mogao naći niti jedan prislušni ili video uređaj.

–          Policajci New Yorške policije su stalno patrolirali oko mjesta vjenčanja, dok su specijalni agenti pregledali sve alarme koji bi mogli oglasiti lažnu najavu požara, bombe i provale.

Usprkos računu od 66.000 dolara koliko je bračni par Jones – Douglas platio za osiguranje, paparazzo Rupert Thrope je prisustvovao vjenčanju i napravio nekoliko snimaka koji su objavljeni u magazinima Hello i The Sun.

Pošto su paparazzi profesionalci koji isključivo rade za novac, njihov cilj je dobra i po mogućnosti obnažena fotografija koja donosi najveću zaradu. Njihov egzibicionizam nije nužno vezan za seksualnost, oni nikada ne stupaju u kontakt sa svojim žrtvama jer žele izbječi konfrontacije i tužbe. Paparazzi su također porodični i ozbiljni ljudi koji čiji posao mora ostati u strogoj tajnosti. Ako ste slavni i poznati i ne želite da vas drugi vide ili snime izbjegavajte vlastiti egzibicionizam, ugasite svjetlo, spustite roletne, zaštitite sebe i svoju djecu i tek tada neće biti ni paparazza.

Jedan okmentar

  1. test Maj 20, 2014

Ostavite komentar