Maglovite predstave stvarnosti

Piše : Tarik Kapetanović

Koje su novosti u svijetu filma i muzike? Često je pitanje koje se postavlja u svijetu kulture, na to pitanje je teško odgovoriti jer živimo u eri reality showa koji trebaju pokazati kako danas svako može osvojiti svoj dio slave. Zbog toga nas svakodnevno zamaraju nova reality takmičenja ali i sve emisije koje stvaraju nove zvijezde od rata bendova do najboljih talenata.

Jedna od značajnih emisija koja je svoju popularnost stekla u Engleskoj je svakako i „The X Factor“ koju je kritikovao i poznati muzičar Sting.

–          Ova emisija je svojevrstan televizijski karaoke ali ona ne stvara pravu sliku muzičkih zvijezda. Ona nije dobra za muzičku industriju i promovisanje mladih talenata, kaže Sting i dodaje :

–          Niko od te djece neće doći do vrhunca. Oni su poniženi kad se ne plasiraju dalje, zamislite kakav je to očaj za mladu osobu koja se nedvojbeno osjeća odbačenom. To je u suštini sapunica koja nema veze s muzikom. Takav show samo može unazaditi muziku.

–          Pravi muzički talenti su unutar klubova i sviraju po jeftinim pubovima, a žalost, tamo ih niko ne traži. U Engleskoj je muzička industrija bila unikatna a danas ta djeca pokušavaju kopirati Mriah Cerey ili Withney Heauston. Na žalost njima nedostaje unikatan pečat što je i glavna karakteristika ovog showa, zaključuje Sting.

Sting je možda u pravu ali neke od zvijezda „The X Factora“ objavljuju albume i prodaju cd-e. Mnoge su muzički konzumenti odavno prepoznali te njihove pjesme možemo čuti na radio stanicama širom svijeta. Najveću korist je izvukao Simon Fuller kojeg je magazin Forbs proglasio najplaćenijim čovjekom na američkoj televiziji jer je za godinu dana zaradio 75 miliona dolara.

Osim američkog idola, Simon Fuller kreira i reality programe u kojima od totalnih nepoznanica prave nove zvijezde. Neke od njiih su „Got Talent“ koja se u različitim oblicima pojavljuje i u bh medijima. Zahvaljujući toj emisiji slavu je osvojila i Susan Boyle koja priprema i album „I Dreamed a Dream“ čije su marketinške granice iznimno svijetle.

Bilo kako bilo, ove većinom nemilosrdne televizijske emisije daju fantastične finansijske i marketinške rezultate. Sting je u pravu kada kaže da se kandidati ne trude dovoljno i da su orjentisani na instant slavu ali iznimki svakako ima.

Mora se priznati da neki ne koriste ovakve emisije samo da bi izašli iz anonimnosti, neki se trude i ostati na sceni. Pitanje je vremena i sreće koliko će se zadržati na pozornici i da li će postati novi Rolling Stonese ili neki drugi Robie Wiliams, to i onako gledateljima nije ni bitno

Ostavite komentar