Ljepota bez premca i duše

Piše : Tarik Kapetanović

Ljepotice oduvijek posjeduju skup savršenih karakteristika. One su zgodne, hrabre, savršene i pametne. O ljepoticama koje u svijetu animacije zauzimaju sve značajnije mjesto niko ne govori iako smo ih do sad mogli vidjeti u različitim marketinškim kampanjama koje su služile za zabavu krajnjeg korisnika.

Za to je najbolji primjer Lara Croft, simbol PC igrica te dječačkih snova. Neke od najbolje uređenih i kreiranih digitalnih modela su nedavno bile izložene u Londonu, na izložbi zvanoj „Savršeno stvarne žene u bajtovima“. Oni koji su vidjeli izložbu kažu kako se genetski inžinjering mora prilagoditi stvarnosti kako bi na ulici mogli sresti takve djevojke.

Barbika kao primjer

Sve kvalitetniji i bolji grafički programi kao i mašine koje ih podržavaju, omogućiti će kreiranje digitalnog bića koje će se moći „koristiti“ virtuelno. Već sada se može izdvojiti nekoliko digitalnih primjera žena koje su nastale kao plod fantazije programera, uglavnom muškaraca.

–          Stvaranje najsavremenijih digitalnih predstava žena, otvara i pitanje njihovog korištenja. Ti grafički likovi bi uskoro mogli postati toliko uvjerljivi pa ih nećemo moči razlikovati od stvarnih likova koji nam se pokazuju na filmu i Tv-u, za magazin Weekend.ba govori Joe Twist jedan od eksperata za razvoj tehnologije i nauke BBC poslovne škole.

Digitalni modeli nas svakodnevno privlače svojom nestvarnom ljepotom, njihov savršeno kreiran izgled je daleko od izgleda prave žene ali takav izgled su omogućili kompjuteri i istančani talent grafičkih dizajnera koji tako direktno utiču na ljudska bića koja su oduvijek težila da se približe savršenstvu.

–          Učestvovala sam u procesu izrade likova za ultra popularni animirani film Final Fantasy i kako kažu tvorac sam lijepih figura koje su grafički zapanjujuće dok su im lica vrlo slična ljudskim. Jedina razlika je što je tim likovima iz mašte Barbika savjetnik za prehranu. Zbog toga me ljudi osuđuju i govore kako naglašavam plastične osobnosti žene. Moji likovi često imaju silikone Pamele Anderson, noge Aleck Vick, omsjeh Monike Belluchi i pozadinu Naomi Kempbel, kaže dizajnerica Rene Morel.

Žene su s druge strane godina učile kako se nositi sa grafičkim predstavama „savršenih“ slavnih ili super tankih manekenki te gracioznih disko diva. Mišljenje da su nadvladale i pobijedile medije nije uvjerljivo, jer se četiri od deset žena još uvijek brine za savršen oblik tijela a svaka treća razmišlja o dijeti.

–          Mislim da se od savršenih digitalnih žena često pravi i nešto mnogo više, nego što to bilo ko na planeti može postići. Ti likovi su savršeni i nepobjedivi a takvim ih čine prvenstveno muškarci koji ih uspješno dizajniraju, kaže dizajnerica Morel

Sitne korekcije


Konačno su se u javnosti pojavile i slike djevojke koja nosi digitalno ime „Kaya“. Lik su kreirali brazilski dizajneri a umjetnici je opisuju kao djevojku velikih usta i razdvojenih obrva . Cilj je bio kreirati digitalnu ženu koja bi bila odraz stvarnosti. Ona je digitalni lik stvoren bez korekcija kako bi se na njenom licu primijetile bore i pjegice koje je čine realnom.

Zbog toga je Kaya često stvarnija od djevojaka koje se mogu vidjeti na naslovnim stranicama modnih časopisa kojima svu duhovnost oduzima photoshop.

Mnogi će se pitati zašto se velika usta i razdvojene obrve pa i pjegice smatraju nesavršenim? Odgovor se krije u vremenu stvarne savršenosti u kojoj glavnu ulogu ima plastična hirurgija. Ljudi često vjeruju samo savršenim likovima u stvarnom svijetu, dok se oni s nekim „manama“ bez pogovora odbacuju.

–          Moram spomenuti i sve veći broj „digitalnih manekenki“ koje se mogu lako kontrolisati, bez svađe a neće nikada ni roditi djecu niti će se udebljati. One su savršene domaćice na modnim web siteovima a mogu služiti i u Tv reklamama pa čak i na filmu, kaže Joe Twist.

Ljepotice koje na savršen način predstavljaju ljudsko tijelo i ljepotu bi uskoro mogle ući u masovnu upotrebu u zabavnoj industriji. One mogu sići s ekrana na kojem su još uvijek nestvarne, ali bi se u našem realnom svijetu one mogle predstaviti stvarnim. Ta trenutak nije daleko i to je ono što bi moglo zabrinuti razumnog modernog čovjeka.

Ostavite komentar