U Švedskoj problemi zdravo

Poznati skeč nadrealista u kojem se kaže : „U Švedskoj problemi zdravo!“ nije daleko od istine. Razlog za to je potpuno opuštena kupovina u radnjama na sjeveru Evrope. Kupci su zadovoljni jer je njihova kupovina sigurna radi finansijskih prihoda ali i radi sigurnog povrata robe ukoliko kupac pronađe grešku.

Kupci u skandinaviji mogu zamijeniti sve što požele, a za pultom će ih dočekati zadovoljan nasmijan prodavač.  Skandinavci su izgleda naučili kako je mušterija uvijek u pravu dok potrošač zna kojim prvom raspolaže ako kupovina ne ide ispravnim putem.

S računom kao jedinim dokazom kupovine se može zamijeniti bilo koja roba u roku od mjesec dana. Svi oni koji plaćaju mogu i vratiti robu koju žele zamijeniti. Pravo reklamacije je zlatno pravilo u odnosu kupac – prodavač i sve se nedoumice rješavaju za pultom radnje u kojoj se roba prodaje.

Da li je sve tako i u Bosni i Hercegovini u kojoj ljudi s teškom mukom mijenjaju pokvarene mobitele, televizore i bijelu tehniku? Šta uraditi ako vam se pokvari frižider ili mikser za koji imate račun? Da li servisi za popravku tehnike rade svoj posao ili se mora potkupiti magacioner koji izdaje robu? Imamo li pravo na zamjenski aparat ili u mraku sobe gledamo u zid dok se ne popravi naš televizor?

–          Oni koji u skandinavskim zemljama kupe kuću ili stan imaju i pravo na besplatne popravke koji su nastali radi propusta izvođača radova. Jedini uslov je da životni prostor kupca osiguran. Svi nezadovoljni se mogu obratiti udruženju potrošača koje razmatraju žalbe i testiraju kvalitetu prodate robe.

Ostavite komentar